TERKINI DI FACEBOOK

SMA AL-HIDAYAH PARIT ABAS 34350 KUALA KURAU PERAK. NO. TEL : 057270295 FAKS : 057270297 Email : alhidayah@ppdkerian.edu.my

PENTING

BLOG SEKOLAH MASIH DALAM PROSES PENGUBAHSUAIAN

14 November, 2011

Majlis Penyerahan Bangunan Baharu SABK Negeri Perak

Posted by Mohd Shahril Ibrahim On 1:01:00 PTG | No comments
Kuala Kurau, 14 Nov 2011. Pada Jumaat yang lalu 11 Nov, telah berlansung majlis penyerahan bangunan baharu kepada semua Sekolah Agama Bantuan Kerajaan (SABK) Negeri Perak yang menerima pembangunan di bawah Pakej Ransangan dan Memperkukuh Daya Tahan Ekonomi 2009.

Bertempat di Asrama Baru SABK-Al-Hidayah telah diadakan majlis simbolik penyerahan bangunan baharu kepada 8 buah sekolah yang menerima pembangunan tersebut. 7 buah lagi SABK yang terlibat adalah SABK Al-Falah Tanjung Piandang, SABK Addiniah Jelutong, SABK Ghazali Jawi Grik, Maahad Tarbiah Islamiah Batu 8 Trong, SABK Al-Ulum Syar'iah Selekoh, Maahad Ehyak Diniah Kg. Gajah, SABK Khir Lil Banat Kemunting.

Majlis ini dihadiri oleh Pegawai pembangunan Jabatan Pelajaran Perak yang diketuai oleh En. Saifuddin Asri, wakil pejabat Pelajaran daerah Kerian, pengetua dan wakil sekolah yang terlibat, para kontraktor binaan yang berkenaan dan En. Azman Zainon Abidin dari Arkitek Azman Zainon Abidin selaku perunding pembangunan kepada 8 pembinaan tersebut.

Majlis turut dihadiri wakil dari Lembaga Pengurusan Sekolah (LPS), Ahli Jawatankuasa Persatuan Ibubapa dan Guru (PIBG) dan Pengerusi Jawatankuasa Kampung Parit Abas.

Pengetua ketika ucapan aluannya, beliau merakamkan ucapan terima kasih kepada semua tetamu yang hadir dan turut menzahirkan rasa terima kasih kepada kerajaan kerana telah sedia membantu pihak sekolah dalam menyediakan prasarana pembangunan untuk pelajar di kawasan ini.

Menurutnya lagi, dengan bangunan yang diterima ini, pihak sekolah akan berusaha memberi kemudahan asrama kepada semua pelajar sekolah ini khasnya. beliau turut berharap pihak kementerian terus melihat keperluan pelajar-pelajar terutama di kawasan luar bandar seperti ini.

En. Saifuddin dalam ucapan awalnya mengucapkan terima kasih kepada pihak sekolah yang bersedia menjadi lokasi majlis ini. Beliau menyampaikan salam dari pihak kementerian pelajaran yang tidak dapat hadir kerana ada program yang lebih penting. Beliau juga menyatakan bahawa di bawah Pakej Rangsangan Ekonomi 2009 ini, sebanyak hampir RM15 juta diperuntukan kepada projek membina prasarana SABK bagi Negeri Perak, termasuklah bangunan asrama sekolah ini yang bernilai RM3.7 juta. Beliau yang bertindak sebagai pengerusi majlis berkenaan membuka ruang kepada semua pengetua dan wakil untuk mengemukakan permasalahan pembangunan dan dijawab oleh pihak perunding dan kontraktor.

Penyampaian replika kunci yang tertera senarai nama sekolah yang menerima pembangunan dilakukan oleh pihak perunding En Azman Zainon Abidin kepada En. Saifuddin Asri sebagai mewakili pihak Kementerian Pelajaran Malaysia disaksikan oleh semua yang hadir.

Majlis diteruskan dengan penyampaian bingkai gambar dari kontraktor Pembinaan Mahanoor Sdn. Bhd. diwakili oleh Kamarul Azmi Mohd Sharif kepada wakil JPN Perak dan Pengetua SABK Al-Hidayah Mohd Said Hasnik.

Majlis diakhiri dengan gimik memotong riben yang disempurnakan oleh Saifuddin Asri dengan diperhatikan oleh tetamu yang hadir.




Tetamu dibawa melawat ke sekitar bangunan asrama baru


En. Saifuddin sedia memotong riben sebagai
gimik perasmian bangunan asrama baru


En Kamarul Azmi menyampaikan bingkai gambar kepada pengetu sekolah
sebagai tanda kenangan


Para hadirin sedang berbincang


En Azman menjawab segala permasalahan yang dikemukakan


En Saifudin bangun memberi ucapan


Pengetua menyampaikan ucapan aluan


Bangunan Asrama baru sekolah

VISI KAMI : AL-HIDAYAH CEMERLANG TAHUN 2015

0 komentar:

KREDIT UCAPAN

INFO RINGKAS SEKOLAH


INFO RINGKAS AL-HIDAYAH

MERANGKUMI PENDIDIKAN AKADEMIK DAN AGAMA (AZHARIAH /DINI) SECARA SERENTAK BERMULA DARI TINGKATAN 1-5

MENITIKBERATKAN MINAT KEPADA ILMU AGAMA YANG MERUPAKAN TUNJANG PENTING SEKOLAH INI

KURIKULUM

KURIKULUM BERSEPADU SEKOLAH MENENGAH (KBSM)+ KURIKULUM AZHARIAH (IDADIE DAN THANAWI)

KOKURIKULUM

MELIPUTI ASPEK UNIT BERUNIFORM + KELAB PERSATUAN + SUKAN DAN PERMAINAN

PRASARANA DAN KEMUDAHAN UTAMA

BANGUNAN KELAS DAN KEPERLUAN PENDIDIKAN SESUAI YANG DIBEKALKAN KPM

TEKNOLOGI PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN BERASASKAN ICT

SEDIAAN GURU TERLATIH OLEH PIHAK KEMENTERIAN

BANGUNAN ASRAMA LELAKI DAN PEREMPUAN MENGIKUT KAPASITI YANG DITETAPKAN

MISI 2020

MENJADI SEKOLAH TERBAIK DAN CEMERLANG DI DAERAH KERIAN 2020

PENERIMAAN MASUK ADALAH BERDASARKAN PENCAPAIAN YANG BAIK DALAM UJIAN KEMASUKAN YANG AKAN DIADAKAN PADA AWAL DISEMBER. UJIAN INI AKAN MELIPUTI PENGUASAAN AL-QURAN, JAWI, DAN SEBAHAGIAN MATAPELAJARAN AKADEMIK LAIN

EDISI 10 TAHUN MENJADI SABK

KOLEKSI YOUTUBE

MAJLIS JAMUAN PERPISAHAN ANJURAN PELAJAR ASRAMA


PERTANDINGAN BADMINTON KELAB BADMINTON



SEKILAS FOTO MENARIK HARI PELAJAR 2010

PENAFIAN

PENAFIAN : UNIT MEDIA PENERBITAN DAN PIHAK SEKOLAH TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB DI ATAS SEGALA KESULITAN DAN KEHILANGAN MAKLUMAT BERIKUTAN MUAT TURUN BLOG ATAU BAHAN DALAM BLOG INI

NOTIS DAN UCAPAN


PERHATIAN PENTING KEPADA SEMUA WARGA SEKOLAH. GELOMBANG KEDUA H1N1.
PERINGATAN PENTING BERKAITAN SELSEMA BABI INFLUENZA A H1N1 KEPADA WARGA SEKOLAH DIMINTA UNTUK MEMATUHI SEGALA KEPERLUAN BERKAITAN KEBERSIHAN DAN KESELAMATAN DALAM USAHA MENGHINDARKAN DIRI DARI VIRUS H1N1 INI
-BASUH TANGAN SEHINGGA BENARBENAR BERSIH
- GUNAKAN TISU ATAU SAPU TANGAN KETIKA BERSIN ATAU BATUK
- HINDARKAN BERHUBUNG SECARA TERUS DENGAN PENGIDAP SELSEMA, DEMAM ATAU SUSPEK H1N1
- TIDAK BERADA SECARA BERKUMPULAN
- SENTIASA MENGIKUTI PERKEMBANGAN PENYAKIT INI DARI SEMASA KE SEMASA
- SENTIASA PATUH KEPADA ARAHAN PIHAK BERKUASA
BERDOA SEMOGA KITA DIJAUHI DARI WABAK YANG MEMBUNUH INI KEPADA BEKAS PELAJAR YANG MELAYARI BLOG INI SILA ISI MAKLUMAT ANDA DI BUKU PELAWAT TERIMA KASIH KEPADA PENGUNJUNG YANG MENYOKONG BLOG INI

TERKINI DI LAMAN INI

Random Post

Hubungi Kami

SMA AL-HIDAYAH PARIT ABAS 34350 KUALA KURAU PERAK. NO. TEL : 057270295 FAKS : 057270297

Template Updates