TERKINI DI FACEBOOK

SMA AL-HIDAYAH PARIT ABAS 34350 KUALA KURAU PERAK. NO. TEL : 057270295 FAKS : 057270297 Email : alhidayah@ppdkerian.edu.my

PENTING

BLOG SEKOLAH MASIH DALAM PROSES PENGUBAHSUAIAN

28 April, 2009

HOT : Bersama Diana

Posted by Mohd Shahril Ibrahim On 11:28:00 PTG | 2 comments
Ketika saya menitipkan post yang terkini ini, saya sedang 'kesejukan' di dalam bilik hotel ketika ini. Saya dengan rela 'mengantikan' cikgu Nora ke mesyuarat tahunan Penolong Kanan 1. Setelah sesi bertemu bual bersama Nora, saya sendiri mengambil keputusan utk pergi mengantikan beliau kerana 'terpanggil' utk meyelamatkan keadaan. Memang akan ada yang kata saya nie terlalu 'manjakan' Nora kerana selalu mengantikan dan 'menyelamatkan' dia, tapi bagi saya siapa pun guru yang mempunyai masalah harus berhadapan dengan keadaan dan bersedia berkongsi susah senang rakan setugas. Biarlah saya penat dan letih asal semua warga dalam sekolah dan sekolah sendiri akan tetap teguh mendokongi 'MENJANA GENERASI MURABBI'. Dalam keadaan yang agak sibuk dan kritikal untuk gerak ke KL nie.. saya cuba jugak usaha untuk sampai, dan saya tiba di perkarangan hotel pada jam 10.30 malam. Naik turun bas dengan perut lapar takdan lunch.. suatu yang mencabar jugak bila bas dr PB-KL takdak.. saya terus ke Gopeng dapatkan bas. Akhirnya sampai jugak .... Hotel nie.. dekat jer dgn Chow Kit .. layan foto hotel nie..dan gambar di dalam dewan mesyurat yang dihadiri hampir 250 Penolong Kanan sekolah negeri Perak.












Sewaktu saya bertolak ke KL nie petang tadi, sedang berlansung program 'STUDY SMART TO SKOR A' anjuran unit kaunseling. Cadangnya nak la turut serta.... hehehhe ... mesti ada yang ketawakan aku nie... sedia faham .. amboi2 .. hampa ingat aku nie.. apa... aku hanya nak tengok untuk jadi bhn aku menulis dlm nie la... ..

Program yang melibatkan semua pelajar sekolah yang dikendalikan oleh cikgu Latifah bersama temannya yang menjadi penyampai sesi iaitu cikgu Diana. Program yang diadakan khusus untuk mendedahkan pelajar dengan cara belajar yang tepat dan bijak bagi menguruskan pembelajaran ke arah yang terbaik.
cerita tentang program ini akan ditulis kemuadian bersama foto menariknya...
Layan lah .... gambar cikgu Diana beraksi ... layan jer.. jangan marah yer Diana.

Menjamu selera setelah penat berceloteh .... makan yer Cikgu Diana


Cikgu Diana nie.. baru jer sampai .. jangan la panggil lagi .. bagi la dier rehat dulu .......


Amboi... mcm sepadan jer.. heheh ... oppppss.. ini pemberian cerderamta jer la .. jgn fikir lain arrr.......


Para pelajar .. teruja dengan penyampaian Cikgu Diana .. best tu ...


Aper la agaknya .. si Alimunawar khabarkan kat Cikgu Diana nie....


Inilah .. pengendali program yang setia bekerja ... rajin si Latifah nie... TQ.


Aiihhhh .. nak bagi aper tu cikgu Diana ....


Gambar jer senget .. org nyer.. cantik ....


Tak cayer.. tengok sendiri la ...


Semangat pelajar lelaki tuuuuuuuu....





TERIMA KASIH CIKGU DIANA .. JUMPA LAGI ... JANGAN MARE...


Hidayah itu kurniaan Allah, cari dan rebutlah ia dengan taqwa kepadaNya

2 komentar:

Mommy Qaisara Adni berkata...

terima kasih kepada shahril yang sudi dan rela untuk menggantikan nora. terima kasih banyak-banyak tak terucap. jasamu dikenang sampai bila-bila. nak buat camner... problem xdapt nak elakk. terima kasih sudi memahami...

Mohd Shahril Ibrahim berkata...

tak pa..
susah senang kita bersama.. inilah yang aku terapkan pada semua guru ... jgn kerana kepentingan diri menjadikan kita 'demand' dgn tugas.
Bukan semua masalah kita sama .. apa pun aku nasihatkan nora pandai 'menguruskan' keluarga dgn baik.
Aku selalu nasihat org umah .. bertndak sbg PENGURUS dan suami adalah CEO dlm kelurga. jd jika timbul masalah selalu menggunakan akal dan iman.. jgn slh kuasa.
ok .. aku nak cte panjang .. susah krn komentar ini di bc semua.
Ok....

KREDIT UCAPAN

INFO RINGKAS SEKOLAH


INFO RINGKAS AL-HIDAYAH

MERANGKUMI PENDIDIKAN AKADEMIK DAN AGAMA (AZHARIAH /DINI) SECARA SERENTAK BERMULA DARI TINGKATAN 1-5

MENITIKBERATKAN MINAT KEPADA ILMU AGAMA YANG MERUPAKAN TUNJANG PENTING SEKOLAH INI

KURIKULUM

KURIKULUM BERSEPADU SEKOLAH MENENGAH (KBSM)+ KURIKULUM AZHARIAH (IDADIE DAN THANAWI)

KOKURIKULUM

MELIPUTI ASPEK UNIT BERUNIFORM + KELAB PERSATUAN + SUKAN DAN PERMAINAN

PRASARANA DAN KEMUDAHAN UTAMA

BANGUNAN KELAS DAN KEPERLUAN PENDIDIKAN SESUAI YANG DIBEKALKAN KPM

TEKNOLOGI PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN BERASASKAN ICT

SEDIAAN GURU TERLATIH OLEH PIHAK KEMENTERIAN

BANGUNAN ASRAMA LELAKI DAN PEREMPUAN MENGIKUT KAPASITI YANG DITETAPKAN

MISI 2020

MENJADI SEKOLAH TERBAIK DAN CEMERLANG DI DAERAH KERIAN 2020

PENERIMAAN MASUK ADALAH BERDASARKAN PENCAPAIAN YANG BAIK DALAM UJIAN KEMASUKAN YANG AKAN DIADAKAN PADA AWAL DISEMBER. UJIAN INI AKAN MELIPUTI PENGUASAAN AL-QURAN, JAWI, DAN SEBAHAGIAN MATAPELAJARAN AKADEMIK LAIN

EDISI 10 TAHUN MENJADI SABK

KOLEKSI YOUTUBE

MAJLIS JAMUAN PERPISAHAN ANJURAN PELAJAR ASRAMA


PERTANDINGAN BADMINTON KELAB BADMINTON



SEKILAS FOTO MENARIK HARI PELAJAR 2010

PENAFIAN

PENAFIAN : UNIT MEDIA PENERBITAN DAN PIHAK SEKOLAH TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB DI ATAS SEGALA KESULITAN DAN KEHILANGAN MAKLUMAT BERIKUTAN MUAT TURUN BLOG ATAU BAHAN DALAM BLOG INI

NOTIS DAN UCAPAN


PERHATIAN PENTING KEPADA SEMUA WARGA SEKOLAH. GELOMBANG KEDUA H1N1.
PERINGATAN PENTING BERKAITAN SELSEMA BABI INFLUENZA A H1N1 KEPADA WARGA SEKOLAH DIMINTA UNTUK MEMATUHI SEGALA KEPERLUAN BERKAITAN KEBERSIHAN DAN KESELAMATAN DALAM USAHA MENGHINDARKAN DIRI DARI VIRUS H1N1 INI
-BASUH TANGAN SEHINGGA BENARBENAR BERSIH
- GUNAKAN TISU ATAU SAPU TANGAN KETIKA BERSIN ATAU BATUK
- HINDARKAN BERHUBUNG SECARA TERUS DENGAN PENGIDAP SELSEMA, DEMAM ATAU SUSPEK H1N1
- TIDAK BERADA SECARA BERKUMPULAN
- SENTIASA MENGIKUTI PERKEMBANGAN PENYAKIT INI DARI SEMASA KE SEMASA
- SENTIASA PATUH KEPADA ARAHAN PIHAK BERKUASA
BERDOA SEMOGA KITA DIJAUHI DARI WABAK YANG MEMBUNUH INI KEPADA BEKAS PELAJAR YANG MELAYARI BLOG INI SILA ISI MAKLUMAT ANDA DI BUKU PELAWAT TERIMA KASIH KEPADA PENGUNJUNG YANG MENYOKONG BLOG INI

TERKINI DI LAMAN INI

Random Post

Hubungi Kami

SMA AL-HIDAYAH PARIT ABAS 34350 KUALA KURAU PERAK. NO. TEL : 057270295 FAKS : 057270297

Template Updates